مسئول دبیرخانه یزد، حسینیه ایران، از حضور گردشگران خارجی 18 کشور جهان برای ششمین سال متوالی در مراسم عزاداری حضرت سیدالشهداء(ع)، در یزد خبرداد.

مسئول دبیرخانه یزد، حسینیه ایران، از حضور گردشگران خارجی 18 کشور جهان برای ششمین سال متوالی در مراسم عزاداری حضرت سیدالشهداء(ع)، در یزد خبرداد.

به گزارش روابط عمومی یزد، حسینیه ایران، سیدحسن حسینی گفت: این گردشگران از کشورهای فرانسه، نروژ، لهستان، چک، استرالیا و سایر کشورها در قالب یک تور رایگان به همراه روحانی مسلط به زبان انگلیسی، در مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی شرکت کردند.

به گفته وی این برنامه هر سال با کیفیت بهتری نسبت به سال قبل دنبال می شود و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، تولیت آستان مقدس امامزاده شاهزاده فاضل و آژانس سرزمین ستارگان یزد وسازمان اتوبوس رانی در برگزاری این برنامه همکاری می کنند.

این مسئول ادامه داد:  80 نفر از گردشگران خارجی با حضور در این مراسم با آداب عزاداری مردم یزد به عنوان حسینیه ایران، در ایام عزاداری ماه محرم آشنا شدند و به این منظور بسته های فرهنگی نیز به زبان انگلیسی در مورد هدف قیام امام حسین(ع) بین این گردشگران توزیع شد.

حسینی گفت: گردشگران در این ایام در مراسم پخت آش نذری، نخل برداری امام حسین(ع) و سینه زنی، زنجیر زنی و تعزیه مردم یزد شرکت کردند و تحت تاثیر شیوه عزاداری مردم قرار گرفتند که این شرایط قابل توصیف نیست.

مسئول دبیرخانه یزد، حسینیه ایران بیان کرد: اکثر این گردشگران با درج نظرات خود درباره شیوه عزاداری در یزد به تاثیرگذار بودن این مراسم و تمایل مجدد به حضور در این مراسم در سالهای آتی تاکید کردند.

وی افزود: مستند حضور گردشگران خارجی در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در سال گذشته به عنوان یک مستند فاخر برای ترویج فرهنگ عاشورا در این ایام از شبکه 3 سیما پخش شد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا